Iran Graffiti

گزارشی از هنر مند ضد آمریکایی در امریکا

هشتم سپتامبر 2005 در آستانه چهارمین سالگرد 11 سپتامبر دو نمایشگاه در دوشهر امریکا برگزار شد که در اون ها  سیاست های ظاهرا ضد تروریستی امریکا به مسخره گرفته شده بود . در این نمایش گاه عکس ها و اثار تصویری از جنگ , کلاهک های هسته ای و سلاح های جنگی که به طرف صورت و بدن بوش نشانه
گیری شده اند.” نمایش داده شد

در نزدیکی “گراند زیرو” نمایشگاهی برگزار شد که در آن پرچم آمریکا تخریب شده است و سیاست ترس پراکنی دولت آمریکا و رسانه ها یه بازی گرفته شده

هنرمند اهل شیکاگو “ال برانت نر ” در نمایشگاهی با عنوان ” عمل میهن پرستانه” 42 تمبر پستی نمایشی باصورت جورج بوش را به نمایش در اورد که اسلحه ای دستی 9 میلی متری به سمت سر او نشانه گیری شده. در زمان برگزاری این نمایشگاه در شهر شیکاگو در آوریل 2005 نماینده سرویس مخفی از نمایشگاه عکس برداری کرده و ” آل برانت نر ” زیر نظر قرار گرفت. خود هنر مند در رابطه با نمایشگاهش به خبرنگار دیلی نیوز گفته : ” نمایشگاه تهدید آمیز و خطرناکی بود , چون برای کسانی قابل فهم بود که از جورج بوش بیزار هستند و با دیدن کار ها می خندیدند.
از آثار او می توان به پرچم امریکای برعکس و رنگ باخته ای اشاره کرد که با عنوان “پرچم: مطالعه سفید – شماره 1” نمایش داده شد . متاسفانه در این باره عکسی در دست نیست که اجازه انتشار ان را داشته باشیم.

هنرمند ی از کارولینای شمالی – لیزا چارد – پرچم آمریکا را پشت زره های پلیس قرار داده  و آن را مشکلاتی می بیند که آزادی شهروندان آمریکا را تهدید کرده است.

در نیوجرسی هنرمندی به نام “گریس گراپه پیلارد” آثار عکاسی مستند خود را از جنگ عراق- انفجار ماشین ها , شعله های آتش , جوی وچاله های پر های خون و… – باعنوان ” مداخله ” در خیابان های منهتن به نمایش در اورد تا نمایی از “سیاست ترس ” را –به قول خود هنرمند- در حیاط خلوط آمریکا ثبت کند.

نقاشی در باره شکنجه های زندان ابوقریب : اثر گای کالول

در سال 2004 نیز نمایشگاهی در سان فرانسیسکو به خاطر نمایش نقاشی هایی که در انها تصاویری از شکنجه های زندان” ابو قریب ” به تصویر کشیده می شد از ادامه نمایش آثار بازداشته شد و مدیر گالری بار ها مورد تهدید جانی قرار گرفت. مدیر گالری به منابع خبری ” سان فرانسیسکو گیت” گفته است که به خاطر امنیت حان دو فرزند 4 و14 ساله اش بهتر دانسته که نمایشگاه را تعطیل کند.

SFgate.com LISA LEFF, Associated Press Writer Saturday,May 29, 2004
NYDAILY NEWS DOUGLAS FEIDEN ,Painting a controver August 31, 2005